fredag den 26. marts 2010

Method MA(N)DNESS










Puha... Der er ikke nogen der skal sige, at det er let at være fotograf. Da jeg var på job for Rapspot igår og skulle skyde Method Man på Vega, troede jeg helt sikkert at der var en pressegrav. Med mig havde jeg begge mine 5D'er MKI & MKII i tasken, en 135mm 1.2, en 70-200mm 2.8 og en 17-40mm 2.8. Det var de tunge drenge, jeg havde med i min skulder taske.
Med mine forhåbninger om, at der var en pressegrav, gik jeg stille og rolig op af trapperne, men da jeg kom ind til åbningen ind til Store Vega, opdagede jeg til min store ærgelse at der hverken var pressegrav og at salen var helt proppet med mennesker. Heldigvis var folk søde nok til at lade mig mase igennem, men jeg fik også nogle onde øjne med på vejen;-)
Jeg fik et godt spot midt for scenen bagved et par teenager tøser, der var gemt væk i deres oversize hoodies. Med begge mine kameraer om halsen og skulder taske, var der ej meget plads til at jeg kunne bevæge mig. Meeeeen det lykkedes mig at få nogle gode shots, til trods for stive mennesker, baskende arme og flyvende håndtegn, så syntes jeg det gik rimelig godt under omstændighederne. Alle var glade, og stemningen var god. Prikken over i'et var Method Man's kæmpe engament og energi, som fyldte meget i hele Store Vega, men hold kæft jeg har ondt i nakken og ryggen idag!

Next stop: MOS DEF den. 8 april!

GO WEEKEND!

9 kommentarer:

frederik e. høyer-chr./gb/fonzi74 sagde ...

God'daamn nice'e flicks, monsieur! Lige som jeg håbede på... Indfangelse af alle de fede moments!:D
Tripper for zyt over Crowd-diving/wide-angle shot'et! Men alle flicks'ne er voldfede, yo! Bliv ved, K!

gb..

K-Nguyen sagde ...

Yo Frederik min blog buddy! Tak for ros! Det var et helved med ca. 10 om nakken i over en time, så kan rolig sige at det var med sved og smerte;-) Tak for ros, keep em coming:-P

Bo P sagde ...

Co-sign. Crowd surfing shotsne er rigtig fine!
Sidst han gæstede landet (og vega m. foto-grav) var så god en oplevelse at jeg ikke turde risikere at spolere min minde om den aften...
Tjek et par skud af Meth & Red:
http://www.flickr.com/photos/phluids/sets/72157604594364545/

frederik e. høyer-chr./gb/fonzi74 sagde ...

Lækre shots, dawgs... Har af een elleranden grund aldrig set dem før... Dayuhms! Både Red & Meth på een gang! Man fristes næsten til at nævne ordet blackout :) Var der ikke til jammet og nu envy'er jeg once again!

Har add'et dig inde på flickr.com, nu :)

frederik e. høyer-chr./gb/fonzi74 sagde ...

Hov, den var til Bo... Selvom dine shots fortjener endnu en omgang ros, Kenneth! :D

Patrick sagde ...

Hej Kenneth.
Super fede billeder som altid.

Jeg undrer mig lidt over at du skriver at du havde en 135mm 1.2 med?

Jeg har selv kigget lidt på Canons 135mm 2.0, men jeg vil da hellere have en 1.2

Hilsen Patrick.

K-Nguyen sagde ...

Fede Billeder Bo! Ser ud som om man missede noget der. Så Redman i amager bio noget tid tilbage, og han gav den sgu også ret meget op! Ærgeligt at resten af crewet ikke en gang kan nå op på Meth & Red's niveau:-S

Patrick, jeg har skrevet forkert, det er en 2.0'er. Og tak for ros:-D

frederik e. høyer-chr./gb/fonzi74 sagde ...

Hey, K-Dawg, er du på flickr.com?
Og god påskeren, dér!

Kasper sagde ...

det er vist det samme med din 17-40.. Tror den er 4.0 i stedet for de skrevne 2.8 :)

Men fede billeder!