lørdag den 9. oktober 2010

Thomas Blankschøn, Typography

Thomas er en af min barndomsvenner som jeg brugte som statist, i en serie billeder jeg skulle lave for et nyt blad. Torsdag var gråt og vådt og jeg skulle skyde nogle billeder af Skuespiller Huset. Jobbet var at jeg skulle lave nogle anderledes billeder af arkitekturet, hvor man også kunne fornemme en stemning med mennesker. Siden firmaet har med mennesker at gøre, så var det ret logisk, at der også skulle være mennesker på billederne. Men vejret bød ikke ligefrem folk udenfor, så jeg måtte have en hjælpende hånd. Jeg ringede til Thomas og heldigvis havde han tid og lyst. Nu hvor han var her, tænkte jeg, hvorfor ikke lave en mini serie med ham?

Thomas beskæftiger sig indenfor grafisk design, hvor han lige for tiden koncentrere sig i at opfinde nye skrifttyper. Dog er det dog ikke det eneste han laver. Han har blandt andet været med til at designe en del covers, hjemmeside design, flyers og meget mere.


Her er så nogle af billederne som jeg fik skudt med Thomas. Selvom der ikke var nogle mennesker, så syntes jeg billederne blev rigtig gode, både varme og stemningsfuldt






Jeg syntes lige i skal tjekke de her skud som Kim Høltermand har skudt. Han har fotografere for det meste arkitektur og det er iøvrigt også ham jeg har fået min inspiration til disse billeder!
LINK

1 kommentar:

Kim Høltermand sagde ...

Rigtigt fine fotos!